7.02.2012

Mina madlar kan vara något av det mest retaderade ever

Då vart det dags igen... eller det började i fredags i samband med att Cicci och jag var ute...: "Känningar i halsen". Så lördagkvällen spenderade vi på jourcentralen.

 - Jaha, vad är ditt problem? säger läkaren.
 - Jag har halsfluss... igen..., svarar jag.
 - Då skall vi ta ett prov på halsen.
 - Mmm...

 Fem minuter senare:
- Lindblom!?
- Ja?
- Dina fåhagor är besannade, du har halsfluss.
- Jag vet.

Suck, palla med att ha mer ont i halsen! Fan, jag skall plocka bort mina mandlar i sep, kan jag inte få slippa fler halsflussar fram tills dess? Nope, tydligen inte! så nu knapprar jag antibiotika och ligger i sängen. Tänker inte gå upp förens jag skall jobba. Har iaf haft min Cicci på besök hela helgen och fram till onsdag. Mer känd som min tågkompis. Haha, vi träffades på tåget mellan Malmö och Karlskrona för ca 1 år sedan och har varit vänner sen dess. Sjukt kul, gillar henne skarpt! Nehe, jag orkar faktiskt inte skriva mer nu, måste vila lite till. Ha det bäst allihopa och jag hoppas att ni är friska och krya!

3 kommentarer:

  1. Gumman krya på dig!
    Jag hade också halsfluss från december-mars typ (nästan ända till början av 100GD).
    Det är bara att knapra antibiotika och hit the bed.
    Försök att hålla kosten nyttig så kommer det nog gå bra.

    Ett bra tips mot med tillskott är ZMA = ökar återhämtningen och motverkar att du blir sjuk så ofta.
    Samma sak gäller Glutamine, det funkar som ett stärkande tillskott för att motverka att ditt immunförsvar crashar totalt (vårat immunförsvar försämras när vi tränar etc).

    Bara lite tips ^^
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Åh tack med lite stöttande feedback simon! Känns alltid skönt när någon annan varit i samma sits. Oehört frustrerande när man inte kan träna normalt och man mår som man mår... Sån tur väl så rycker de "små jävlarna" i september och jag kommer att vara evigt lycklig!

    Tack för tipset, så det är sant att det finns tillskott som stärker immunförsvaret? Det måste jag börja med direkt! Har ju märkt att jag har blivit mer sjuk sen jag började träna på heltid. Tack för tipsen och ha en grym dag!

    SvaraRadera
  3. Haha oj vilken felstavning, menar såklart "ryker", inte "rycker"

    SvaraRadera